#CodeWeek2020
W dniach od 10 do 25 października nasza szkoła uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania. Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa, która zachęca do kreatywności, rozwijania myślenia i współpracy zespołowej. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania i innych działań związanych z technologią. W ramach przedsięwzięcia każdy Europejczyk mógł uczestniczyćw dobrej zabawie, podczas której miał możliwość odkryć zalety kodowania.
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w następujących wydarzeniach:
- Pozytywne i negatywne skutki korzystania z Internetu i urządzeń komputerowych - debata
Uczniowie klasy czwartej, pod kier. p. Z. Studnickiej, podzieleni na grupy zapisują korzyści i niebezpieczeństwa wynikające z korzystania z komunikatorów, zasobów komputerowych i gier komputerowych.
- Wyprawa na samotną górę - gra strategiczna na motywach "Hobbita" J. R. R. Tolkiena
Uczniowie klasy szóstej, pod kier. p. A. Serowieckiej, podzieleni na grupy planują dotarcie na samotną górę wg zaplanowanej trasy. Pokonują przeszkody i zdobywają prowiant, broń potrzebną, by dotrzeć do celu.
- Programujemy grę w Scratchu
Uczniowie kl. ósmej przygotowują grę z wykorzystaniem zmiennej zliczającej punktu.
- Mistrzowie kodowania
Uczniowie kl. III pod kier. P. A. Grabowskiej wypełniają karty pracy, kodują obrazki na tablicy multimedialnej, piszą dyktando graficzne, tworzą proste kody (labirynty).
- Gdzie jest mój dom?
Uczniowie kl.VI przygotowują grę w Scratchu, w której użytkownik ma za zadanie dopasować zwierzęta do odpowiedniej grupy (owady, płazy, gady). W grze wykorzystują zmienną do zliczania punktów oraz pętlę "powtarzaj aż".
- Podróż dookoła świata - praca z mapą
Ucz. kl. VI pod kier. P. K. Stankiewicz korzystając z mapy zaznaczają współrzędne.
- Moja muzyka - puzzle rytmiczne (muzyczne)
Ucz. kl. VII a, pod kier. p. M. Padzik, układają melodię wykorzystując elementy zapisu nutowego, które wybierają zgodnie z wartościami nut i rytmem.
- Czytamy plany najbliższej okolicy
Uczniowie kl. V, pod kier. p. K. Stankiewicz, posługując się planem najbliższej okolicy ustalają odpowiednią trasę.
- „W krainie rudego kota” – poznajemy program Scratch
Uczniowie kl. II, pod kier. p. M. Rogalskiej, poznają podstawowe elementy interfejsu programu Scratch.
- „Jesienne drzewo” – kodowanie bez komputera
Uczniowie klasy II, pod kier. p. M. Rogalskiej dekodują informacje, kolorują obrazek.
Więcej informacji dotyczących Tygodnia Kodowania znajduje się na stronie pod adresem: https://codeweek.eu/