#CodeWeek2020
W dniach od 10 do 25 października nasza szkoła uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania. Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa, która zachęca do kreatywności, rozwijania myślenia i współpracy zespołowej. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania i innych działań związanych z technologią. W ramach przedsięwzięcia każdy Europejczyk mógł uczestniczyćw dobrej zabawie, podczas której miał możliwość odkryć zalety kodowania.
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w następujących wydarzeniach:
- Pozytywne i negatywne skutki korzystania z Internetu i urządzeń komputerowych - debata
Uczniowie klasy czwartej, pod kier. p. Z. Studnickiej, podzieleni na grupy zapisują korzyści i niebezpieczeństwa wynikające z korzystania z komunikatorów, zasobów komputerowych i gier komputerowych.
- Wyprawa na samotną górę - gra strategiczna na motywach "Hobbita" J. R. R. Tolkiena
Uczniowie klasy szóstej, pod kier. p. A. Serowieckiej, podzieleni na grupy planują dotarcie na samotną górę wg zaplanowanej trasy. Pokonują przeszkody i zdobywają prowiant, broń potrzebną, by dotrzeć do celu.
- Programujemy grę w Scratchu
Uczniowie kl. ósmej przygotowują grę z wykorzystaniem zmiennej zliczającej punktu.
Uczniowie kl. III pod kier. P. A. Grabowskiej wypełniają karty pracy, kodują obrazki na tablicy multimedialnej, piszą dyktando graficzne, tworzą proste kody (labirynty).
Uczniowie kl.VI przygotowują grę w Scratchu, w której użytkownik ma za zadanie dopasować zwierzęta do odpowiedniej grupy (owady, płazy, gady). W grze wykorzystują zmienną do zliczania punktów oraz pętlę "powtarzaj aż".
- Podróż dookoła świata - praca z mapą
Ucz. kl. VI pod kier. P. K. Stankiewicz korzystając z mapy zaznaczają współrzędne.
- Moja muzyka - puzzle rytmiczne (muzyczne)
Ucz. kl. VII a, pod kier. p. M. Padzik, układają melodię wykorzystując elementy zapisu nutowego, które wybierają zgodnie z wartościami nut i rytmem.
- Czytamy plany najbliższej okolicy
Uczniowie kl. V, pod kier. p. K. Stankiewicz, posługując się planem najbliższej okolicy ustalają odpowiednią trasę.
- „W krainie rudego kota” – poznajemy program Scratch
Uczniowie kl. II, pod kier. p. M. Rogalskiej, poznają podstawowe elementy interfejsu programu Scratch.
- „Jesienne drzewo” – kodowanie bez komputera
Uczniowie klasy II, pod kier. p. M. Rogalskiej dekodują informacje, kolorują obrazek.
Więcej informacji dotyczących Tygodnia Kodowania znajduje się na stronie pod adresem: https://codeweek.eu/